jennifermthunell

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Utmattad

Av Jennifer- Maria Thunell - 29 januari 2011 20:00

Känner mig så utmattad just nu...har varit det i några dagar så det är därför jag inte har brytt mig om att blogga.


Men här kommer en sammanfattning av dagarna.'


Torsdag:

Var som andra dagar, mockning, fodring, på/av selning och jag körde Vavva. Bytte till isbrodd på Vencedor...Han skulle till Umeå och tävla. Kom 2a.

Tog det lugnt på kvällen och planerade lite inför löshoppningen.


Fredag:

Var som andra dagar, mockning, fodring, på/av selning. Fixade Lotus inför tävlingen. La bandage, kollade skor m.m Var även med och fixade Lievinna inför tävling. Sammanlaggt var det 3 hästar som skulle starta.


Pysslade om MP lite extra. Kollade så att skona satt eftersom det skulle bli löshoppning på lördag. Vissiterade henne som vanligt och kände efter svullnader och så. Konstaterade att hon hade en minimal galla fram.


Sedan så åt jag faktiskt Pizza:p


Lördag:

Lastade MP tillsammans med en kompis och hennes unghäst vid 10 tiden. Sedan bar det av upp till ridhuset för löshoppning...Vart faktiskt över förväntan! MP har ju inte hoppat tidigare så jag är SUPER nöjd över hennes prestation i dag.


Fyllde maksinen med benpaddar ungeär för en timme sedan så nu blir det till att hänga upp de på tork.


Nä, ha de så bra allisammans.:)


Över änd out


 
 
Linn

Linn

1 februari 2011 18:41

Fin blogg, kolla gärna in min! :-)

http://linnhahne.blogg.se

Jennifer- Maria Thunell

5 februari 2011 15:14

Tack Ok:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer- Maria Thunell - 22 september 2011 12:04

Just nu nördar jag faktiskt Emmedale på tvn. Fattar inte att den serien visas fortfarande. Den har ju funnits i flera år!!   Tessu Tyson är iväg och jagar med S,M,F. Så jag har mys här hemma med Shadow. Måste plugga oxå men det är svårt då orke...

Av Jennifer- Maria Thunell - 21 september 2011 15:29

      Ja sist då jag skulle träna för Åsa blev det ett jävla oväder så jag avbokade. Fick även i efterhand veta att hon ställde in träningen. Lite skönt, för då missade jag ingen träning pga vädret igentligen typ.   På söndag är det träni...

Av Jennifer- Maria Thunell - 9 september 2011 10:14


Ja faktiskt, jag bloggar igen! Jag tänkte att detta skulle bli ett långt inlägg så att alla kan se vad som har hänt osv.     Solveille utvecklas hela tiden. En otroligt lättlärd häst! Vi har ju kommit i gång med träningar nu och det är framför...

Av Jennifer- Maria Thunell - 20 juli 2011 14:03

Faktum är att jag är hemma i dag. Måste inse att jag endast kan vila armen frisk. Har fått sjukskrivnings papper hemskickade. Men vill igentligen jobba! Skadan jag har kan man tolka som Svår tennis armbåge:( Självklart har den som alla andra skador...

Av Jennifer- Maria Thunell - 18 juli 2011 13:03

Som många redan vet har jag bytt uppstallning. Står nu mer i Stall Tomtes (ist. GRK) Och stormtrivs verkligen, nog för att man ibland kan få en känsla av att bli ihjälpratad men hellre det än att de är knäpptyst:p   Gång på gång försöker jag att ...

Ovido - Quiz & Flashcards