jennifermthunell

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

De evigt gröna ängarna!

Av Jennifer- Maria Thunell - 15 juni 2011 16:28

Tänkte tala om att min underbara MP ska få somna in för gott om några dagar. Hon ska slippa all smärta nu. Det som gör mig mest olycklig är att det var en annan häst som skadade MP från början. Det är den skadan som inte blivit bättre.


Så min underbaraste ska få springa så fort hon vill utan att ha ont. Hon ska få träffa sin fina mamma och där kan de beta obegränsat.


Så ni som vill träffa MP och hälsa på henne en sväng kan kontakta mig innan helgen. MP är en häst som gjort stort intryck på sin omgivning och som vinnit många människors hjärtan. En häst med tempranment och ett hjärta av guld.


Den 22 ska Solveille in till kliniken för besiktning, tandraspning och vac. Hoppas allt går vägen nu.


En av mina sadlar har hittat ny ägare:) bra va? Skickas bed bussgods i morgon om allt går vägen.


Var tyvärr tvungen att vara hemma från jobbet idag. Vaknade med 38,6 och jävligt ont i lungorna och halsen. Så jag har planerat och fixat sängliggandes idag. Hoppas för guds skull att jag är bättre i morgon!!


En liten uppdatering gällande hundarna kanske ni har väntat på?... Shadow är nyligen rakad och fryser om han inte får täcke i detta busväder. Han blev ändå kall igårkväll på sena kvällspromenaden så han blev lös i magen. Så inatt fick han sova nerbäddad i min säng för att få upp värmen och kuna sova. Somnade med armen runt honom:)


Tessu håller på att tränas igång inför jaktsesongen. Det är cyckling och långpromenader som gäller.


Jag har lagt ner min uppfödning av kaniner nu. Får se om jag startar igång den igen framöver:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer- Maria Thunell - 22 september 2011 12:04

Just nu nördar jag faktiskt Emmedale på tvn. Fattar inte att den serien visas fortfarande. Den har ju funnits i flera år!!   Tessu Tyson är iväg och jagar med S,M,F. Så jag har mys här hemma med Shadow. Måste plugga oxå men det är svårt då orke...

Av Jennifer- Maria Thunell - 21 september 2011 15:29

      Ja sist då jag skulle träna för Åsa blev det ett jävla oväder så jag avbokade. Fick även i efterhand veta att hon ställde in träningen. Lite skönt, för då missade jag ingen träning pga vädret igentligen typ.   På söndag är det träni...

Av Jennifer- Maria Thunell - 9 september 2011 10:14


Ja faktiskt, jag bloggar igen! Jag tänkte att detta skulle bli ett långt inlägg så att alla kan se vad som har hänt osv.     Solveille utvecklas hela tiden. En otroligt lättlärd häst! Vi har ju kommit i gång med träningar nu och det är framför...

Av Jennifer- Maria Thunell - 20 juli 2011 14:03

Faktum är att jag är hemma i dag. Måste inse att jag endast kan vila armen frisk. Har fått sjukskrivnings papper hemskickade. Men vill igentligen jobba! Skadan jag har kan man tolka som Svår tennis armbåge:( Självklart har den som alla andra skador...

Av Jennifer- Maria Thunell - 18 juli 2011 13:03

Som många redan vet har jag bytt uppstallning. Står nu mer i Stall Tomtes (ist. GRK) Och stormtrivs verkligen, nog för att man ibland kan få en känsla av att bli ihjälpratad men hellre det än att de är knäpptyst:p   Gång på gång försöker jag att ...

Ovido - Quiz & Flashcards