jennifermthunell

Alla inlägg under april 2011

Av Jennifer- Maria Thunell - 18 april 2011 11:47

Guuud vad arg jag blev igår...Hagarna på GRK håller verkligen inte måttet, avruttnade stolpar och ingen ström. Detta resulterade i att L tog sig ut ur sjukhagen och sprang med sin älskade kompis. HAN FÅR INTE SPRINGA, e ju behandlad! Detta resulterade i att ytterligare en häst smet och sprang runt hela anläggningen. Och min MP som precis håller på att sättas igång, tokspringer och gör illa sina bakknän. TROR NI MAN BLIR NÅ ARG ELLER??!!


Detta resulterar i att jag och ägaren till L bygger varsin sjukhage i MP´s hage. Så förhoppningsvis håller båda sig lugna nu. Och nu är STRÖMMEN fixad så att man får sig en jävla stöt. Tack till Erik och Lisas Pappa som hjälpte oss med att fixa hagar och ström:)


Är så himla less...nu ska hon stå i sjukhage och äta butta igen. Hoppas hon inte blir ännu sämre nu! Nästa månad är det inplanerat böjprov etc.


Men har ju tillgång till andra hästar så att jag kan stilla min hästapstinens:) Tömkörde Mavve Lör, sön och Ior sön.


Men vilken naturbegåvning Mavve är...tramp, fina halter och igångsättningar= love him:)

Av Jennifer- Maria Thunell - 15 april 2011 13:37

Broddade av MP igår (senare än jag brukar). Tycker att alla som inte redan har broddat av borde göra det innom de snaraste. Det sliter otroligt mycket på hästarnas leder att gå med brodd.


MP blev vaccinerad i dag, gick riktigt bra. Hon "älskar" sin nya vet. Dock blev MP lite besviken eftersom det denna gång inte fanns några äppelbitar i dennes fickor... Men det löste sig med lite Krafft:)


Mina bihålor e ju som dom e...PISS. Men det går åt rätt håll iaf.

Mp har börjat sättas igång nu:) yippie...snart back in bussines får vi hoppas.


Har suttit och förkåvrat mig i hästar i dag. Guuud vilka duktiga tränare det finns och många av dom håller till utomlands...VART DÅ?- jo Spanien och Tyskland.


Vart helt tagen av att se dom undervisa! Vilken fingertoppskänsla.

Av Jennifer- Maria Thunell - 13 april 2011 11:09

Verkar som att penicilinen är rätt denna gången:) Hoppas att jag är riktigt frisk snart för jag är fest sugen... har inte partajjat på EVIGHETER!


Imorgon ska jag åka med L in till kliniken för att kolla hennes häst. Hoppas allt går bra! Och jag har bokat vet. till på fredag för vac.


Tycker det är så otroligt drygt att vara såhär orkeslös...Orkar bara det viktigaste liksom. Tur att jag är sjuk nu när MP oxå måste vila, annars hade jag fått ångest för att jag inte hunnit med å ridigt. Men har ju varit förkyld i över en månad nu och det är klart att det sliter på en. Plus att jag är inne på min andra starka penicilinkur.


Igår när jag tog av MP´s bandage var hon inte så varm och svullen längre så hon fick vädra benen inatt och stå utan stallbandage. LÄNGTAR till hon skall skrittas. Hoppas verkligen att detta inte är något som kommer tillbaka. VILL BOKA IN MIG PÅ TRÄNING FÖR ÅSA SÅ SMÄNINGOM DÅ HON E I GÅNG:)


Över änd ut



Av Jennifer- Maria Thunell - 12 april 2011 21:23

Nu blir det ändring...ÄNTLIGEN så ska sadelkammarn byta plats:) så nu kommer det bara att vara vi privatryttare som kommer att komma åt privatsadelkammarn.


Gick bra att slå på skon på M:) Han var super,duper snäll.

MP är bättre i benet och så småning om kan jag börja skritta. Tänkte passa på att skritta på kandaret då så att man slår två flugor i en smäll. Det var ju bra länge sedan hon hade kandar nu så det kan vara bra att "vänja" henne igen.



Av Jennifer- Maria Thunell - 12 april 2011 13:30

Idag är det skötar/privatryttar möte på GRK. Möte för dom som sköter häst på GRK och dom privatryttare som står uppstallad där.


Så åker vell upp dit på eftermiddan och hämtar upp M på vägen. Tänkte försöka komma upp dit så tidigt som möjligt för jag ska slå på en tappsko åt K. Hennes häst hade tydligen tappat skon i boxen...vilket var tur för då slipper man springa å leta i hagen. Vill liksom inte stressa utan ha god tid på mig eftersom mina Bihålor e som dom e. Hoppas verkligen att dunder penicilinen hjälper snart.


Frejas ögoninflammation var bättre i dag men Frejs var ungefär som igår, ingen större förändring. Och det har inte spridigt sig till Idun:)- Hon verkar ha ett jättebra imunförsvar.


Hoppas verkligen att MP´s ben e lika bra som igår.

Av Jennifer- Maria Thunell - 11 april 2011 20:28

Fick en förfrågan om att lägga ut ett recept på salladen jag åt tidigare idag.


1 tomat

1 dm gurka ,(hihi)

sallad

1 dl makaroner

1/2 - 1 dl hackad ost


Valfri god dressing. Jag valde italiensk.


Var nyss ut och pysslade med kaninerna lite. Insåg att Frej och Freja håller på att få ögoninflammation (inte konstigt med tanke på hur mycket det har stormat här). Men Idun verkar klara sig iaf. behandlade dom nu och ska göra det i morgon bitti oxå.


Hade nyss strömavbrott men nu e strömmen tbx:)

Ha de bäst alla!

Av Jennifer- Maria Thunell - 11 april 2011 11:42

Underbart god sallad...  

Av Jennifer- Maria Thunell - 11 april 2011 10:16

Tog nyss en promenad med doggsen:) Gud vilket härligt väder vi har, känns verkligen att våren är här. Var och kollade om jag såg till ugglorna men de gjorde jag ju så klart inte...de e ju nattdjur. Passade på att ta med mig kameran för att ta lite kort!


Ringde hälsocentralen i morse och fick en tid för att kolla upp bihålorna...gör dom inget åt detta nu så tar jag en 3 " spik och trycker hål...närå skämt å sido men det gör så in i helvete ont. Funkar ju inte normalt, e trött hela tiden och har ingen riktig aptit.


Håller på och funderar på ifall jag ska ta å lägga ut lite annonser för att sälja av lite hästsaker. Har ju en hel del över eftersom jag har minskat mitt hästantal och inte håller på med så många olika grenar längre. Känns som de bara ligger å tar platts...


Har fått många frågor om vad jag önskar mig när jag fyller år (det e ju snart). Jag vet faktiskt inte vad jag vill ha. Har sagt till mamma att jag vill ha en pulsmätare till häst. Men annars så är det nog mest pengar och presentkort och alkohol då;) hihi Bajja Päron e en solklar favvo.


K frågade mig igår ifall jag var intresserad av att ta ut equiterapeften (stavning) igen. Men jag vet faktiskt inte hur jag känner. Vill iaf att MP ska vara helt utläkt före. Fast lite laser skulle ju inte skada... snarare hjälpa.


Kan ju även ta ut Å som bara kör med laser:)


Lite bilder från idag:)       


Ovido - Quiz & Flashcards