jennifermthunell

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Jennifer- Maria Thunell - 10 april 2011 18:42

Ja dagen har varit händelserik. Vaknade av att en överglad Shadow slickade mig i ansiktet.


Jag och mamma drog iväg på en Mor/Dotter dag:) Det var evigheter sen sist vi hade det. Fick en ny mysig morgonrock av mammsen.


Ända sen igår har de tjatat på mig att jag borde ta kontakt med 1177 för att eventuellt få komma in på akuten. Min så kallade halsinfektion har givit mig en rejäl Bihåleinflammation...skulle vilja ta en stor jävla spikjävel å trycka hål i bihålorna. Det bara spänner och värker.


Ni som känner mig vet ju hur tjurig jag e, " jag behöver inte till någon doktor" "akuten e till för dom som e döende, å de e inte jag"...så jag väntade med att ringa tills för någon timme sedan. Fick hänvisningen att proppa i mig alvedon och ipren för att stå ut under natten, men tar kanske något starkare. De sa åt mig att jag skulle ringa till Hälsocentralen i morgon och säga att jag blivit hänvisad av 1177. Man kunde tydligen behöva äta flera penicilinkurer.


Igår så rymmde I ut ur hagen varpå MP blev tokig och sprang runt, runt med svansen i vädret och med ett jävla kadens i steget. Nästan ljudlöst satte hon hovarna i marken. Detta hade ju varit roligt om INTE HON NYSS AVSLUTAT BUTTAN OCH FORTFARANDE SKA TA DET LUGNT/VILA. Fick hjärtat i halsgropen när jag såg vad hon gjorde. Tog in henne på en gång, kände och vissiterade varje ben nogrant och självklart var hon varm i gaffelbandet IGEN.


La stallbandage runt om och hoppades att värmen var tillfällig, men det var den ju inte, hon var varm i dag oxå, dock ingen puls eller liknande:) Måste vara bra snart tycker jag...men det är ju bara att vänta och låta det ta den tid det tar.


Annars så har det inte hänt så mycket, provat min studentklänning och skor.


MYSIGA MORGONROCKEN

 

Ovido - Quiz & Flashcards