jennifermthunell

Alla inlägg under juli 2011

Av Jennifer- Maria Thunell - 20 juli 2011 14:03

Faktum är att jag är hemma i dag. Måste inse att jag endast kan vila armen frisk.

Har fått sjukskrivnings papper hemskickade. Men vill igentligen jobba! Skadan jag har kan man tolka som Svår tennis armbåge:( Självklart har den som alla andra skador man kan få ett fint latinskt namn som bara retar upp mig mer för varje gång jag försöker klura ut vad det betyder.


Solveille utvecklas från dag till dag:) Just nu jobbar vi med att hon ska hitta sin takt och balans i olika tempon. Rakrikta och ställa. Att hon ska spåra och flytta för skänkeln.


Vi kommer gå lugnt fram, vill verkligen inte stressa denna underbara häst.

Av Jennifer- Maria Thunell - 18 juli 2011 13:03

Som många redan vet har jag bytt uppstallning. Står nu mer i Stall Tomtes (ist. GRK) Och stormtrivs verkligen, nog för att man ibland kan få en känsla av att bli ihjälpratad men hellre det än att de är knäpptyst:p


Gång på gång försöker jag att ta tag i bloggen men dagarna fylls av annat så bloggandet prioriteras inte. Men vill verkligen komma igång igen.


Solveille växer så det knakar, det börjar bli häst av henne nu. Nu är hon iaf min:) Köpet gjordes upp i söndags och både jag och säljaren var nöjd (vad jag kunde se).


Har hur som hälst i alla tider utfodrat med Kraffts sortiment, Undantaget att jag fodrade med St. Hippolyt ett tag oxå. Men har nu fått vika mig,hehe Solveille är lite kräsen när det gäller mat vilket innebär att jag provade ett nytt foder från Dodson & Horrell. Kör nu mer med Staypower Müslie och Kompletterar det med betfor och vitaminer/mineraler... Gud vad nöjd jag är med fodret.


Solveille är en helt galen i fodret. Just nu jobbas solveille att vara mellan skänkel och hand i övergångarna. Även halvhalter jobbas det flitigt med.

Ovido - Quiz & Flashcards