jennifermthunell

Alla inlägg under juni 2011

Av Jennifer- Maria Thunell - 16 juni 2011 12:33

  Fin och nytvättad.

Av Jennifer- Maria Thunell - 16 juni 2011 12:05

Så typiskt, jag har feber och Shadow e magsjuk. Ja snart borde jag få ett sådant (klippkort). Shadow har inte blivit bättre så jag ringde in till kliniken får att få rådgivning. Fick prata med en jättetrevlig tjej. Hon förstod att jag var orolig men rekomenderade att jag skulle mata honom med sönderkokt fisk och ris 1 gång i halvtimmen i 2 dygn.


Å vet ni?! det har gett resultat:) Nu spyr han inte längre och har inte frossa! Han är mer allert och vaken. Visserligen sover han en hel del men det sa vet. bara var normalt.


Eftersom jag fick så plötslig feber blev det ingen ridning igår. Jag och Kicki trimmade manar i stället så nu har Solveille och Maverick lite fylligare manar.


Idag har jag sån tur att farmor ringde å sa att hon skulle knata ner med lite nylagad mat:) Yippie hon lagar alltid så nyttig å god mat. Men hälst hade jag suttit och ätit tillsammans med dom men eftersom jag har feber är det bara att utesluta de.


Sitter just nu å surfar runt på lite olika hästbloggar och väntar på att Shadows " matklocka" ska ringa. Det kommer bli en tuff natt utan sömn men det är det värt.

Av Jennifer- Maria Thunell - 15 juni 2011 16:28

Tänkte tala om att min underbara MP ska få somna in för gott om några dagar. Hon ska slippa all smärta nu. Det som gör mig mest olycklig är att det var en annan häst som skadade MP från början. Det är den skadan som inte blivit bättre.


Så min underbaraste ska få springa så fort hon vill utan att ha ont. Hon ska få träffa sin fina mamma och där kan de beta obegränsat.


Så ni som vill träffa MP och hälsa på henne en sväng kan kontakta mig innan helgen. MP är en häst som gjort stort intryck på sin omgivning och som vinnit många människors hjärtan. En häst med tempranment och ett hjärta av guld.


Den 22 ska Solveille in till kliniken för besiktning, tandraspning och vac. Hoppas allt går vägen nu.


En av mina sadlar har hittat ny ägare:) bra va? Skickas bed bussgods i morgon om allt går vägen.


Var tyvärr tvungen att vara hemma från jobbet idag. Vaknade med 38,6 och jävligt ont i lungorna och halsen. Så jag har planerat och fixat sängliggandes idag. Hoppas för guds skull att jag är bättre i morgon!!


En liten uppdatering gällande hundarna kanske ni har väntat på?... Shadow är nyligen rakad och fryser om han inte får täcke i detta busväder. Han blev ändå kall igårkväll på sena kvällspromenaden så han blev lös i magen. Så inatt fick han sova nerbäddad i min säng för att få upp värmen och kuna sova. Somnade med armen runt honom:)


Tessu håller på att tränas igång inför jaktsesongen. Det är cyckling och långpromenader som gäller.


Jag har lagt ner min uppfödning av kaniner nu. Får se om jag startar igång den igen framöver:)

Ovido - Quiz & Flashcards