jennifermthunell

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Första snön

Av Jennifer- Maria Thunell - 9 november 2010 10:12

Första snön dimper ner i dag som en mindre rolig överraskning...

Skulle ha varit på frisörtekniken i dag men jag kunde knappt ta mig upp ur sängen,ryggen låste sig. Så nu går jag runt och är lika sne som lutande tornet i pisa.


Men man kan ju alltid blogga iaf:) Håller just nu på att planera vad jag skall köpa för julklappar till alla. Man vill ju vara ute i tid för en gångs skull.


Så nu EFTERLYSER jag åter igen ÖNSKELISTOR av släktingarna.

Snön som kom i dag var Shadows första snö, och jag hoppas att det släpper i ryggen snart så att han kan få gå ut med mig på sin första snöiga promenad.


Just nu så ligger vovvarna och myser framför brasan, ser riktigt skönt ut faktiskt. Önskar att jag kunde kura ihop mig sådär och bara somna.


Nä nu så skall jag lägga kaninernas alla mat och vattenskålar i blöt och fräscha till dom lite. Har gjort en ny foderstat för avelshanen, han har så lätt för att tappa i vikt.



Slänger ut ett gott recept som jag brukar göra.

GODA CHOKLADBOLLAR

 

100gram smör

1 dl cacao

2 msk oboy

1 dl socker

3 dl havregryn

3 msk vaniljsocker

2- 4 msk kaffe

 

Topping

ca 100- 200gram mörk choklad

 

 

Vispa ihop allat med en elvisp. Vispa till degen är slät.

Rulla till lagom stora runda bollar. Ställ i kylskåpet ett tag tills de blivit lite fastare i konsistensen

 

Smält den mörka chokladen och doppa chokladbollarna där i. Lägg upp de doppade chokladbollarna på bakplåtspapper och låt stelna.

 

Mumms...men det blir riktigt sött. Kanske för sött.

 
 
Ingen bild

Kusin Johanna

9 november 2010 15:58

Hej Jennifer!
Så kul att läsa din blogg! Hörde av Alex att ni funderar på jul här nere =), super kul! Ni är alltid välkomna! Ha det bäst! Kram Johanna

Jennifer- Maria Thunell

9 november 2010 18:51

jo vi funderar ju på det fast det beror ju på hur allt blir och så..

 
Alexandra

Alexandra

10 november 2010 22:02

vi måste ju också fundera på hur vi vuxna ska handla julklappar i år med (en till var och en, en enda och byta huller och buller eller kanske att få en person att köpa till?) =) inte bara vart vi ska vara, det ska ju inte vara lätt heller *skratt* Oroa dig inte för vovven, jag och johanna har ju också vovvar som ska vara med - fast ändå inte.. =) Det löser vi =)

http://blogg.alarsson.se

Jennifer- Maria Thunell

11 november 2010 13:28

Mm jag hoppas det. Men mitt förslag är att man får köpa lite som man vill,jag vill ju verklige ge alla något eftersom vi kanske äntligen kan träffas på jul. Man behöver inte ge något stort. En symbolisk sak. du förresen så skulle jag bli glad ifall jag fick storlekar på Max och tobias. ni kan ju skicka dom på min mail. vore även bra att veta aktuella leksaker. Jo jag känner ju att jag inte vill lämna min blivande champion hemma;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer- Maria Thunell - 22 september 2011 12:04

Just nu nördar jag faktiskt Emmedale på tvn. Fattar inte att den serien visas fortfarande. Den har ju funnits i flera år!!   Tessu Tyson är iväg och jagar med S,M,F. Så jag har mys här hemma med Shadow. Måste plugga oxå men det är svårt då orke...

Av Jennifer- Maria Thunell - 21 september 2011 15:29

      Ja sist då jag skulle träna för Åsa blev det ett jävla oväder så jag avbokade. Fick även i efterhand veta att hon ställde in träningen. Lite skönt, för då missade jag ingen träning pga vädret igentligen typ.   På söndag är det träni...

Av Jennifer- Maria Thunell - 9 september 2011 10:14


Ja faktiskt, jag bloggar igen! Jag tänkte att detta skulle bli ett långt inlägg så att alla kan se vad som har hänt osv.     Solveille utvecklas hela tiden. En otroligt lättlärd häst! Vi har ju kommit i gång med träningar nu och det är framför...

Av Jennifer- Maria Thunell - 20 juli 2011 14:03

Faktum är att jag är hemma i dag. Måste inse att jag endast kan vila armen frisk. Har fått sjukskrivnings papper hemskickade. Men vill igentligen jobba! Skadan jag har kan man tolka som Svår tennis armbåge:( Självklart har den som alla andra skador...

Av Jennifer- Maria Thunell - 18 juli 2011 13:03

Som många redan vet har jag bytt uppstallning. Står nu mer i Stall Tomtes (ist. GRK) Och stormtrivs verkligen, nog för att man ibland kan få en känsla av att bli ihjälpratad men hellre det än att de är knäpptyst:p   Gång på gång försöker jag att ...

Ovido - Quiz & Flashcards