jennifermthunell

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Jennifer- Maria Thunell - 20 oktober 2010 21:42

Hehe, just nu så gör det faktiskt det... Jag kan hantera febern med Pamol och ryggen med spikmatta och Dexofen.


Har faktiskt inte behövt tagit någon sömntablett på någon dag nu så det känns bra. Läser en väldigt gripande bok ( 14 år till salu) på dagarna nu eftersom jag inte orkar så mycket annat, somnar titt som tätt.


Shadow blev en månad äldre idag:) Grattis till han!


För att glödja Martin lite så ska jag lägga ut receptet på min goda sommar kaka.


Jesses Sommar Kaka


Räcker till liten paj form, stor som en hand ungefär. Har du större form så dubblar du bara.

 

Smördeg

50gram smör

3/4 dl Mjöl

3/4 dl Havregryn

2 msk socker

 

Fyllning

1 dl röda vinbär

1/2 dl vaniljsocker

 

ugn 200 grader ca 15 min (beräknat på icke varmlufts ugn)

 

Lägg smördeg i botten på formen, tryck uppåt kanterna.

Blanda vinbär med vaniljsockret och lägg sedan det i den smördegs beklädda formen, strö eventuellt lite potatismjöl ovanpå i ett runt lager.

Lägg resterande mängd smördeg ovanpå fyllningen.

 

Hoppas inte snön kommer allt för snart. Vill inte att det ska bli som förra vintern... långa bilköer, många förseningar och olyckor.


Det är halt på vägarna så ta de lugnt när ni är ute och vejja i god tid för gångtrafikanter, annars händer det lätt en olycka!


Av Jennifer- Maria Thunell - 20 oktober 2010 12:33

Det känns som ett beroende att få skriva av sig lite. Allt är liksom upp och ner just nu.

Jag orkar inte ha bihålsinflammation igen och smatidigt ha en rygg som är halvt åt helvete. Allt blir som en ond cirkel. Jag kan för det första inte träffa kompisar eftersom jag mår som jag mår. Åsså kan jag inte rida, och hinna med skolan vilket gör att jag får ångest och känner mig otillräcklig. Varpå jag försöker göra något åsså får jag ont i ryggen och blir liggande och mår dåligt av det.


Det är som en nedåtgående spiral... Det enda som gör att det känns lite lättare är de utställningar jag varit på, att för en gångs skull få göra det jag tycker är kul och mår bra av.


Vet inte hur jag ska hinna med alla kurser å allt. Jag försöker men så fort jag har gjort någon uppgift så blir jag liggande igen. Jag är så trött och orkar ingenting.


Jag känner mig tunn och emlig, det känns som att skulderbladen sticker ut rakt bakåt. Det år så svårt att förklara. Men hoppas på sätt och vis att någon förstår hur det känns.


Jag försöker och då blir det fel. Jag ger fan i det å då blir det oxå fel.


jaja ska försöka att rycka upp mig!


Över end uuut

Ovido - Quiz & Flashcards