jennifermthunell

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Jennifer- Maria Thunell - 7 oktober 2010 21:11

Nu är det bara att rulla ner på sidan och klicka på länkarna på vänstra sidan av bloggen klicka in dig på min hemsida som är helt ny och bättre än den gamla.


Av Jennifer- Maria Thunell - 7 oktober 2010 18:46

Klev upp tidigt i morse. Skulle nämligen på rehab i dag...

Pratade bort den jobbiga bussfärden med Maggan. Satt där och pratade om i stort sätt allt, vi har ju inte träffats på länge.


Väl inne på rehaben satt jag och väntade en kvart eller så. Fick sedan gå in på ett rum där det ställdes frågor och en sjukgymnast undersökte mig när det gäller min rörelse förmåga och smärta och så. Vart vell inte direkt klokare av det besöket eftersom han sa vad alla andra redan har sagt, hälst sjulle jag bli sjukskriven minst en månad till och BARA LIGGA i sängen. Hallå tänkte jag då, det funkar ju inte, jag vill ju aktivera mig så gott de går men det var tydligen inte okay. Sååå gilla lägeeet liksom  

Känns ju jätte bra..NOT.


Nåväl, gick och handlade lite, bland annat nya strumpor till shadow, skit söta kakformar å så lite annat skit. Efter denna inhandlingen så träffade jag Kikkan som också var i stan..WIII tänkte jag då.., var så otroligt jävla länge sedan jag träffade min underbara barndoms kompis. Hon och jag hade alltid kul som små, vi red på Baggar, var med vid lammning och badade i bäckar.


Vi bestämde oss för att gå och äta ilag och så blev det. Oturligt nog så var tåget försenat och inställt, vilket resulterade i att det blev buss i stället och en mycket senare ankomst på hemma plan. Detta ledde ju till att hästarna fick lunch sedare än vanligt men,men. Man är ju bara människa.


Bakade i de nya formarna när jag kom hem, vill lägga ut bild men kameran har TVÄR DÖTT  


Här kommer receptet på Jesses Höst Kaka:

3 ägg

1 1/2 dl mjölk

5 msk vaniljsocker

1 tsk bakpulver

70 gram smör

1 dl cacao

4 dl Mjöl

3 dl socker

3 msk riven coccos(stavning)

1 marabou 70% choklad kaka

1 Vit odensé choklad kaka (vit block choklad)


Ugn 175c nedre delen 35 min

Smält smöret.

Vispa ägg och socker.

Lägg i bakpulver,cacao,vaniljsocker och cocos= vispa ihop.

Gör smöret ljummer genom att tillsätta mjölken och häll i det bland de andra ingredienserna.

Blanda i mjöl och bitar av den vita chokladen.


Tag ut de fördiga kakorna/ kakan ut ugnen. Låt svalna lite.

Smält mörk choklad och häll på kakorna, efter tycke/smak och riv sedan resterande vit choklad ovanpå kakorna.

Klart! ser ut som lera och snö flingor. med andra ord höst kaka.


Ha de bra, go chokla

Ovido - Quiz & Flashcards