jennifermthunell

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Mirakelgubben:)

Av Jennifer- Maria Thunell - 31 mars 2011 10:11

Hade som sagt besök av en "mirakelgubbe" igår. Han tog loss både spänningar och låsningar på alla hästar och även ryttare i P-stallet. MP blev en helt annan häst, breddade sig otroligt mycket i bak pluss att hennes ömma rygg blev bättre.


Han som behandlade hästarna hade koll på MP´s stam och berättade att min "renrasiga" häst har dessa raser i sig: Ardenner, Fullblod, Arab, Varmblod och Dölehäst. Även troligt att det finns Halvblod  i henne oxå. Men hon klassas ju som renrasig ändå:) Antagligen har hon fått arabens kors eftersom det är så otroligt platt (vilket orsakar öm rygg) sedan har hon fullblodets rygg och bakben och ardennerns hals och framdel.


Han konstaterade oxå att hon hade en tendens till att vara öm i kotan på det benet hon har haft en senskada. Dock inte så pass öm att hon visar någon form av hälta. Utan det kan ha berott på att hon har så mycket ärrvävnad som gör senan "trögare". Så nu blir det skritt och lättblister ( dvs. starkare liniment. inte ren blistring) för att se om det ger med sig. Men skulle hon börja visa hälta  så blir det vet.


Jag som tyckte hon verkade vara så bra i det benet, visar ingenting vid ridning i, skritt,trav och galopp.


Just nu tar jag igen mig. Min idiotiska förkylning vägrar släppa taget, långdragen jävla bakterie infektion.


Bjuppar på en mys- pys bild på Shadow


 

 
 
clara

clara

31 mars 2011 19:03

gå in och kolla min blogg

http://clarasdagochnatt.bloggplatsen.se

 
ronja

ronja

31 mars 2011 19:56

Fin blogg! kmr följa den :)
Måste bara säga älskar fjordingen på din header, har sj en fjordin & 2 travare. titta gärna in & läs då & då i min blogg! :)

http://ronjamatildalinnette.bloggplatsen.se

Jennifer- Maria Thunell

1 april 2011 17:27

tack så mycket:) vad glad jag blir!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer- Maria Thunell - 22 september 2011 12:04

Just nu nördar jag faktiskt Emmedale på tvn. Fattar inte att den serien visas fortfarande. Den har ju funnits i flera år!!   Tessu Tyson är iväg och jagar med S,M,F. Så jag har mys här hemma med Shadow. Måste plugga oxå men det är svårt då orke...

Av Jennifer- Maria Thunell - 21 september 2011 15:29

      Ja sist då jag skulle träna för Åsa blev det ett jävla oväder så jag avbokade. Fick även i efterhand veta att hon ställde in träningen. Lite skönt, för då missade jag ingen träning pga vädret igentligen typ.   På söndag är det träni...

Av Jennifer- Maria Thunell - 9 september 2011 10:14


Ja faktiskt, jag bloggar igen! Jag tänkte att detta skulle bli ett långt inlägg så att alla kan se vad som har hänt osv.     Solveille utvecklas hela tiden. En otroligt lättlärd häst! Vi har ju kommit i gång med träningar nu och det är framför...

Av Jennifer- Maria Thunell - 20 juli 2011 14:03

Faktum är att jag är hemma i dag. Måste inse att jag endast kan vila armen frisk. Har fått sjukskrivnings papper hemskickade. Men vill igentligen jobba! Skadan jag har kan man tolka som Svår tennis armbåge:( Självklart har den som alla andra skador...

Av Jennifer- Maria Thunell - 18 juli 2011 13:03

Som många redan vet har jag bytt uppstallning. Står nu mer i Stall Tomtes (ist. GRK) Och stormtrivs verkligen, nog för att man ibland kan få en känsla av att bli ihjälpratad men hellre det än att de är knäpptyst:p   Gång på gång försöker jag att ...

Ovido - Quiz & Flashcards