jennifermthunell

Alla inlägg den 9 september 2011

Av Jennifer- Maria Thunell - 9 september 2011 10:14

Ja faktiskt, jag bloggar igen! Jag tänkte att detta skulle bli ett långt inlägg så att alla kan se vad som har hänt osv.

 


Solveille utvecklas hela tiden. En otroligt lättlärd häst! Vi har ju kommit i gång med träningar nu och det är framför allt då som det märks hur snabbt hon snappar upp allt.


Jag har hunnit rida lite bomarbete för Pia och tagit dressyrlektioner för IA (Maria Eriksson) och Åsa Enqvist. Det känns lite onödigt att i efterhand gå igenom vad vi tränade på dom olika lektionerna men ikväll, Fredag, rider jag för Åsa igen och efteråt kan jag blogga om hur det gick:)


Som många säkert redan vet så har jag sökt flertalet hästjobb och många har svarat att de vill provanställa mig mm. Men jag beslutade mig för att plugga i stället. Pluggar just nu på Komvux och har planer på att i april söka ridlärar utbildningen. Jag hoppas att allt går vägen!

Ridlärar utbildningen är 2 årig och det innebär ännu mer plugg, men det är de värt! DET ÄR JU TROTTS ALLT NÅTT JAG VILL. Allt blir så mycket lättare när man har motivation och tycker det är roligt och givande.


Jag har hunnit att inhandla en del nya prylar oxå...eller prylar å prylar, utrustning med andra ord. Nya mjuka skinnklädda stigläder till dressyrsadeln, rundsytt kandar, eskadron senskydd till hoppningen, correction padd, brocole, robart bett mm.


Jag har bestämt mig för att gå ur us eftersom det är som det är där. Det beror även på att jag pluggar på heltid och inte tycker att jag hinner med mig.


Nä nu måste jag fortsätta plugga...suck


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards